24 februari 2016 in Nieuwsbrieven

Onze laatste nieuwsbrief eindigde met “hoe nu verder?”.

De overweldigende reacties op de uitzending van Omroep Max op 6 november, Max maakt mogelijk, hebben ons ervan overtuigd dat we op de goede weg zitten. De korte lijnen, kleinschaligheid en vooral de verzekering dat iedere ingelegde Euro ook daadwerkelijk aan het doel wordt besteed, heeft er toe geleid dat wij vol enthousiasme doorgaan. Wat de uiteindelijke opbrengst van de uitzending is geworden kan ik nog niet zeggen maar dat er meer dan € 45.000,– is binnen gekomen, is in ieder geval zeker. Bij een beetje gunstige valutakoers betekent dit toch al snel ca. 20 huisjes. Hoe gaan we dit organiseren?

Afgelopen oktober zijn we op voorhand al begonnen met de eerste 4 huisjes. Deze zijn inmiddels vrijwel klaar en gedeeltelijk ook al bewoond. Begin maart gaat de filmploeg van Omroep Max weer naar Sanya Juu om TV opnames te maken van deze huisjes. Martin en ik zullen de filmploeg vergezellen om u een goed beeld te geven van de resultaten. Wanneer de beelden uitgezonden worden is nog niet bekend maar daarvan zal ik u op de hoogte houden. Dan kunt u mee genieten van de besteding van uw donatie.

Ook zullen we in maart weer een aantal families selecteren die dringend om onze hulp verlegen zitten. Tussen de opnames door kan er dan alvast gestart worden met de bouw van 2 huisjes. Deze zullen door de lokale vaklieden met hulp van de families worden gebouwd. Medio april gaan we met 7 man/vrouw naar Sanya Juu. Het ligt in de bedoeling om dan de bouw van 4 huisjes op te starten/te organiseren. Zo willen we de besteding van de donaties reguleren. Niet teveel ineens maar overzichtelijk.

Meedoen?

Als u ook eens wilt meedoen met de bouw, dan kunt u contact met mij opnemen. In oktober 2016 staat er ook weer een reis gepland. Een mooie kans om in contact te komen met de Afrikaanse bevolking en hun cultuur. En natuurlijk om uw steentje letterlijk bij te dragen.

Joop Paauw.